maandag 20 oktober 2014

Duathlon Lembeke (3,2 - 20 - 1,6)

Wanneer ik de cijfertjes bekijk twee dagen later, kijk ik met een kleine teleurstelling: ik kan stukken sneller lopen op dergelijke afstand, maar het parcours zal er ook wel voor iets tussen zitten. Draaien en keren, en dan die verdomde tractorsporen die het evenwichtsorgaan op de proef stellen. Er zijn bosliefhebbers die er meer last van gehad hebben. En moet er eerlijksheidshalve ook bijzeggen dat de wissels mee ingecalculeerd zijn. De tijdsregistratie lag steeds bij aanvang van het nieuwe onderdeel. 3,2km in 13min27sec (+/- 14,5 avs) Enfin: enig optimisme voor deze positivist en mag tevreden zijn van mijn prestatie op deze 3,2 lopen, 20 MTB en 1,6 lopen. In de eerste loopfase alvast een betere start genomen als vorig jaar en als 13e algemeen binnen na twee rondes. De tweede ronde iets meer op steady state gelopen om het fietsdeel goed aan te vangen. De warmte zorgde er wel voor dat ik mijn bidon snel wou nuttigen, alleen was er zo goed als geen moment om dit te doen: veel technische single-tracks, bochtje hier, bochtje daar...en de weg was het moment om voorliggers voorbij te sprinten om in het bos geen tijd te verliezen. Uiteindelijk de 20km afgelegd in 41min17sec (incl wisselzone dus), wat op het parcours dus meer dan waarschijnlijk voor een goede 30 AVS gezorgd had. Goed voor een 9e plaats in dit onderdeel en een voorlopige 10e plaats scratch, met enkel nog het laatste loopdeel voor de boeg. Geen schoenwissel meer voor de laatste 1,6km, gezien ik in de laatste fietsronde nog een tweetal sterke lopers had voorbij gefietst. Op MTB schoen op de harde ondergrond is geen pretje, maar toch bleef ik in het spoor van nummer 9. Mits loopschoenen, had ik makkelijk deze plaats kunnen innemen, maar had ik misschien bij de wisselzone reeds een plaats verloren. Uiteindelijk zou het dus weinig uitgemaakt hebben. Een minder goede looptijd dus met 7min19sec (+/- 13,4 avs), rekening houdend met schoeisel en natuurlijk verval tijdens wedstrijd. Ik was al lang blij met deze duidelijke verbetering en het gevoel dat ik minder afzie tijdens dergelijke wedstrijden als voorheen. De wedstrijddag +1 is een ander verhaal gezien deze explosieve wedstrijd toch wel goed op het lichaam inhakt!